Provincie Utrecht brengt werkbezoek aan gemeente Bunschoten

De provincie Utrecht heeft een werkbezoek gebracht aan de gemeente Bunschoten waarbij diverse projecten zijn bekeken waar de gemeente heeft samengewerkt met de Provincie Utrecht. Gedeputeerde Arne Schaddelee bezocht onze gemeente en sprak zijn waardering uit over de samenwerking met Bunschoten.

In de afgelopen periode zijn er verschillende projecten gerealiseerd in de gemeente Bunschoten. Denk hierbij aan het vrijliggend fietspad langs de Oostelijke Randweg. Omdat veel van deze projecten mede zijn gefinancierd door de provincie Utrecht, bracht zij op vrijdag 9 september een werkbezoek aan ons dorp.

Bij dit werkbezoek was ook gedeputeerde Arne Schaddelee aanwezig. Samen met de wethouders Wim de Jong, Rick Beukers en Peter van Asselt en enkele ambtenaren die hebben meegewerkt aan de gerealiseerde projecten werd een korte route gefietst door de gemeente Bunschoten. Deze tocht bracht de aanwezigen langs de projecten: kruispunt Bikkersweg-Prinses Irenestraat, vrijliggend fietspad langs de Oostelijke Randweg en de Melkfabriek. Ook waren de rotondes Westsingel-De Kronkels en Westsingel-Velduil in de route opgenomen. Voor deze laatste twee locaties wordt onderzocht of medefinanciering mogelijk is.

Op de fiets van A naar B
Fietsen is gezond, goed voor het milieu en neemt in onze drukke provincie minder ruimte in dan de auto. Wethouder Wim de Jong: “We zien graag dat zoveel mogelijk mensen de keuze maken om met de fiets van A naar B te gaan, in plaats van met de auto. Om dit doel te bereiken, zorgen we als gemeente voor een zo veilig en aantrekkelijk mogelijk fietsnetwerk.”

Vlot, veilig en comfortabel
Het aantal inwoners en bezoekers van de regio groeit de komende decennia sterk. Om de regio bereikbaar, groen en gezond te houden stimuleert de provincie Utrecht daarom het gebruik van de fiets. Samen met alle gemeenten heeft de provincie Utrecht een regionaal fietsnetwerk (circa 1.500 km) vastgesteld. Arne Schaddelee: “We willen met het verbeteren van het regionaal fietsnetwerk alle belangrijke werklocaties, middelbare scholen en knooppunten bereikbaar maken voor de fietser. Het verbeteren van het regionaal fietsnetwerk doen we samen met de gemeente, bedrijven, inwoners en belangengroeperingen. De gemeente Bunschoten heeft de afgelopen jaren ingezet op het verbeteren van het fietsnetwerk en het vergroten van de verkeersveiligheid voor fietsers door verkeerssituaties te verduidelijken. Door het auto- en fietsverkeer van elkaar te scheiden, krijgen fietsers een betere positie en kunnen bewoners en bezoekers vlot, veilig en comfortabel fietsen.”

(Bron: Bunschoten.nl)