Nieuw college geïnstalleerd

Onder het motto ‘Nieuwe wegen, vaste waarden!’ slaan CAP, CDA, SGP en VVD de handen ineen voor een nieuw begin. Ons ideaal is om het beste te realiseren voor onze inwoners in Bunschoten, Spakenburg, Eemdijk en Zevenhuizen. Daar gaan we keihard mee aan de slag.

Het coalitieakkoord is op donderdag 21 november getekend op het gemeentehuis van Bunschoten. De VVD Bunschoten is blij met het resultaat waarin een goede balans is gevonden waarin de vier partijen zich goed kunnen vinden. Het formatieproces onder leiding van formateur Krol verliep soepel en in een uiterst goede sfeer.

Na de intensieve en zorgvuldige formatieperiode hebben de partijen CAP, CDA, SGP en VVD een coalitieakkoord gesloten met als naam ´Nieuwe wegen, vaste waarden!´. We slaan als coalitie een nieuwe weg in maar hebben ook oog voor al het goede wat onze gemeente al heeft. In een speciale raadsvergadering op donderdagavond 28 november werden de nieuwe wethouders geïnstalleerd.

In de speciale raadsvergadering werd het coalitieakkoord besproken. Vervolgens vond de installatie plaats van de nieuwe wethouders. Namens de VVD blijft wethouder Rick Beukers aan, voor hem was geen benoeming nodig. Namens de andere partijen treden Peter van Asselt (CDA), Huig van Barneveld (SGP) en Wim de Jong (CAP) aan als wethouders van de gemeente Bunschoten.